Сьoгoдні укрaїнській шкoлі дoвoдиться дoлaти нeпрoсті виклики. Гoлoвні прoблeми — труднoщі oнлaйн-нaвчaння тa знижeння інтeрeсу учнів дo вивчeння тoчниx нaук. Цe призвoдить дo низькиx рeзультaтів ЗНO, a у ширшoму сeнсі нeгaтивнo впливaє нa рівeнь знaнь і нaвичoк мaйбутніx спeціaлістів, які пoтім виxoдять нa ринoк прaці.
Oдним з eтaпів вирішeння прoблeми стaв мaсштaбний oсвітній прoєкт STEAM-Camp, щo тривaв від грудня 2020-гo дo чeрвня 2021-гo. Йoгo учaсники — вчитeлі математики, фізики, хімії та інформатики із Запоріжжя, Кривого Рогу та Маріуполя — мали змогу підвищити свої лідерські якості.
Організаторами стали громадські організації «Запоріжжя. Программа спільних дій», Фонд розвитку Маріуполя, Криворізька фундація майбутнього у партнерстві з Українською академією лідерства, после сприяння міських рад та после підтримки Групи «Метінвест».
Все починається з вчителя
Головна зарубка STEAM-Camp — допомогти вчителям. Во (избежание них це можливість зрозуміти мотивацію бути вчителем, сформувати особисту візію розвитку та спланувати, куди рухатися далі. Таким чином має покращитися якість викладання STEAM-дисциплін у школах та підвищитися середній раут ЗНО з точних наук завдяки введенню профорієнтаційних елементів у навчальний процес.
А стратегічно програма сприяє створенню спільноти проактивних вчителів сучасного формату, мотивації молоді перед вивчення точних наук та збільшенню кількості студентів технічних спеціальностей.
«Вчителям необхідно освоювати лідерські якості, інші компетенції, потрібні у XXI столітті. Це допоможе сформувати людей нової якості, які завтрашний день робитимуть світ кращим», — наголошує керівник Української академії лідерства Римлянин Тичківський.
У компанії «Метінвест», яка є партнером проєкту, кажуть, що недоля у програмі вчителів дозволила їм объединение-новому подивитися на систему освіти в Україні, налагодити тіснішу співпрацю навчальних закладів із профільними відомствами.
Накануне участі у програмі педагогів обирали следовать підсумками написання есе та відеотестування. Учасниками проєкту стали майже 500 вчителів із найбільших промислових міст України — Запоріжжя, Кривого Рогу та Маріуполя.
Підвищити конкурентоспроможність
Вслед даними Міжнародної програми з оцінювання знань учнів (PISA), українські школярі майже получи рік навчання відстають від своїх ровесників із розвинених країн, а їхні результати в середньому бери 100 балів нижчі, ніж у Сінгапурі либо Китаї. Причому найбільше прогалин у знаннях українські школярі мають з математики.
Після закінчення школи більшість підлітків обирає гуманітарні науки. Лише часть випускників готова вступати на технічні спеціальності впредь до вишів, а набрати необхідну кількість балів исполнение) вступу можуть тільки 6-8% серед них.
Наприклад, у Маріуполі зі 100% абітурієнтів получи технічні спеціальності до вишів можуть вступити тільки 8,25%. У Кривому Розі та Запоріжжі цей показник іще нижчий — 6,8 та 6,5% відповідно.
«Вчителям необхідно освоювати лідерські якості, інші компетенції, потрібні у XXI столітті. Це допоможе сформувати людей нової якості, які завтрашний день робитимуть світ кращим»
Зламати цю тенденцію зацікавлені як школи, (на)столь(ко) і український бізнес, для якого кадровий дефіцит та семейные висококваліфікованих і водночас вмотивованих фахівців з кожним роком гострішають. Важливість точних наук стає критичною, зважаючи бери масштабну диджиталізацію, яка постійно пришвидшується й поширюється бери усі галузі вітчизняної економіки. Потрібно пояснювати школярам переваги знань з програмування, що впливає держи автоматизацію виробничих процесів будь мол — від ритейлу до металургії.
«Програма допомагає вирішити відразу кілька соціальних проблем, — розповідає координаторка проєкту STEAM-Camp від Групи «Метінвест» Діана Сідько. — Діти з трьох найбільших промислових міст України мали змогу підтягнути бери карантині свої знання з точних наук».
Це одночасна мотивація як угоду кому) школярів, так і для вчителів. У школярів з’явилося більше шансів вступити прежде вишу, здобути потрібну професію і залишитися робити углубление’єру у рідному місті. А вчителі зможуть пишатися тим, що виховали майбутніх винахідників і технічних геніїв.
Крок вслед кроком
Після двох місяців відбору вчителів навчання стартувало у лютому 2021 року. STEAM-Camp містила п’ять модулів, під пора яких учасників навчали soft skills, лідерських якостей і критичного мислення. Формати навчання передбачали інтерактивні лекції, microlearning, супервізії, роботу у групах, майстер-класи від дітей.
Перший устройство був присвячений темі лідерства в освіті, другий — сучасним методикам навчання, третій — диджиталізації. Держи четвертому і п’ятому модулях учасникам розповіли ради розвиток критичного мислення, вони навчалися працювати з інформацією і чин чинарем вибудовувати комунікацію з учнями.
Учасників проєкту поділили получай групи. За підтримки менторів вони мали розробити власні інтегровані уроки, які відповідають усім викликам сучасності та є цікавими і легкими в опануванні дітьми. Також програма передбачала відвідування провідних підприємств, які застосовують інноваційні технології та наукові підходи.
Викладачі после кожного учня, який склав ЗНО з математики, фізики, хімії отнюдь не нижче 170 балів та вступив у профільний залог освіти, отримали разову премію у розмірі 10 тис. грн.
Програма мала окрему мотиваційну складову для того вчителів та учнів. Так, викладачі ради кожного учня, який склав ЗНО з математики, фізики, хімії безграмотный нижче 170 балів та вступив у профільний залог освіти, отримали разову премію у розмірі 10 тис. грн.
Ради учнів також передбачалася винагорода — додаткова стипендія 1–1,5 тис. грн ради навчання на технічних спеціальностях у вишах. Малограмотный менш цікавою є можливість проходження стажувань нате підприємствах.
Як підрахували організатори, після 390 годин навчання понад 5 тис. українських школярів отримають можливість обрати технічну професію майбутнього і побудувати кресловина’єру в Україні. Перші результати можна если оцінити після того, як школярі складуть ЗНО з математики, фізики та хімії.